Uchwała nr 286/XLV/17 Rady Miejskiej w Chorzelach
Uchwała nr 286/XLV/17 Rady Miejskiej w Chorzelach
z dnia 30 października 2017r.
w sprawie utworzenia Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1875), art. 9 i art. 11 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2016r, poz. 157 z późn. zm.) oraz art. 12 ust 2, 3 i 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz.1870 z późn. zm.), uchwala się, co następuje:
§ 1.
Z dniem 1 stycznia 2018 roku tworzy się gminną jednostkę budżetową pod nazwą Miejski Zespół Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele przy ul. Wesołej 1, zwany dalej „Zespołem" w którego skład wchodzą:
1) Żłobek Miejski w Chorzelach zwany dalej Żłobkiem
2) Klub Dziecięcy w Chorzelach zwany dalej Klubem
§ 2.
Pracownicy Żłobka i Klubu z dniem 1 stycznia 2018 r stają się pracownikami Zespołu .
§ 3.
Ustala się statut Zespołu stanowiący załącznik do niniejszej uchwały .
§4
1. Mienie Klubu i Żłobka z dniem 1 stycznia 2018r stają się mieniem Zespołu.
2. Należności i zobowiązania Klubu i Żłobka wg stanu na dzień 31 .12.2017r. przekazuje się do ewidencji księgowej Zespołu.
§5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Chorzele.
§6
Uchwała wchodzi w życie po upływie terminu 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z datą obowiązywania od 1 stycznia 2018r
Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Krzysztof Milewski
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 9 ust 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 podmiot o którym mowa w art. 8 ust 1, prowadzący żłobki i kluby dziecięce może dla celów organizacyjnych połączyć je w zespół i określić zasady działania zespołu. Ustawodawca wskazał przy tym, że połączenie nie narusza odrębności żłobków lub klubów w zakresie wpisu do rejestru. Do zespołu stosuje się odpowiednio przepisy art. 11 tej ustawy, który dotyczy kwestii związanej z ustaleniem statutu.
Statut ten, zgodnie ust 2 art. 11, ustala pomiot, który utworzył zespół. W skład Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele będzie wchodził Żłobek Miejski i Klub Dziecięcy w Chorzelach. Miejski Zespół Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele został utworzony przez Gminę Chorzele i działać będzie jako jednostka budżetowa, której głównym zadaniem będzie usprawnienie organizacji pracy żłobka i klubu w szczególności poprzez zapewnienie obsługi żłobka i klubu pod względem administracyjnym, księgowym, finansowym i kadrowym, a także nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez żłobek i klub wchodzących w skład zespołu.
Mając na uwadze powyższe przepisy, zasadnym jest utworzenie Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele i nadanie mu statutu.
Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Krzysztof Milewski
Załącznik do Uchwały Nr 286/XLV/17 Rady Miejskiej w Chorzelach
z dnia 30 października 2017r
Statut Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
§ 1 .
Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele, zwanego dalej "Zespołem" działa na podstawie i w granicach obowiązującego prawa w szczególności :
1) ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
2) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
3) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych;
4) niniejszego statutu ;
§ 2.
1. Zespół nosi nazwę Miejski Zespół Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele.
2. Obszarem działania Zespołu jest teren Gminy Chorzele.
3. Podmiotem, który utworzył Zespół jest Gmina Chorzele.
4. Siedziba Zespołu mieści się w Chorzelach przy ul. Wesołej 1 i jest miejscem prowadzenia Zespołu .
§ 3.
W skład zespołu wchodzą placówki o nazwie :
1) Żłobek Miejski w Chorzelach zwany dalej "Żłobek",
2) Klub Dziecięcy w Chorzelach zwany dalej „Klub"
§ 4.
Zespół jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Chorzele, prowadzoną w formie jednostki budżetowej Gminy.
§ 5.
1. Do zadań Zespołu należy :
1) usprawnienie pracy i funkcjonowania Żłobka i Klubu;
2) koordynowanie procesu rekrutacji do Żłobka i Klubu ;
3) podejmowanie inicjatyw w zakresie poprawy funkcjonowania Żłobka Klubu oraz jakości sprawowania opieki nad dziećmi do lat 3;
4) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy Chorzele w zakresie realizacji zadań Zespołu;
5) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
2 . Zadania o których mowa w ust. 1 będą realizowane w następujący sposób:
1) zapewnienie obsługi Żłobka i Klubu pod względem administracyjnym, księgowym, finansowym i kadrowym;
2) podejmowanie działań w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych na działalność Zespołu;
3) dokonywanie analiz i ocen zapotrzebowania na świadczenie usług w zakresie sprawowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
4) nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez Żłobek i Klub wchodzących w skład Zespołu.
3. Organizację wewnętrzną Żłobka i Klubu określa Statut poszczególnych jednostek.
§ 6 .
1 . Dyrektor Zespołu kieruje Zespołem i reprezentuje go na zewnątrz .
2. Dyrektor Zespołu zatrudniony jest przez Burmistrza Miasta i Gminy Chorzele.
3 . W Zespole może być utworzone stanowisko wicedyrektora Zespołu . Stanowisko wicedyrektora Zespołu tworzy za zgodą Burmistrza Miasta i Gminy Chorzele Dyrektor Zespołu.
4 . W czasie nieobecności Dyrektora Zespołu, zastępstwo pełni wicedyrektor, a w przypadku braku wicedyrektora- wskazany przez Dyrektora Zespołu pracownik Zespołu .
5. Dyrektor Zespołu jest dyrektorem żłobka wchodzącego w skład zespołu .
6. Dyrektor Zespołu ponosi odpowiedzialność za zarządzanie i organizację pracy Zespołu przed Burmistrzem Miasta i Gminy Chorzele .
§ 7.
1. Klubem kieruje kierownik.
2 . Kierownik Klubu odpowiada przed Dyrektorem Zespołu w zakresie powierzonych mu zadań oraz za prawidłowe wykonywanie zadań klubu przez podległych pracowników.
§ 8 .
1. Zespół jest pracodawcą w rozumieniu prawa pracy.
2 . Dyrektor Zespołu jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników Zespołu tj . zatrudnia, zwalnia i dokonuje wszystkich czynności w ramach stosunku pracy z pracownikami Zespołu .
3 . Dyrektor Zespołu może upoważnić pracowników Zespołu do wykonywania określonych obowiązków w zakresie funkcjonowania Zespołu .
Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Krzysztof Milewski