DRUKUJ
2022-03-26

Statut Klubu Dziecięcego w Chorzelach

Statut Klubu Dziecięcego w Chorzelach

Rozdział 1.

Postanowienia ogólne.

§ 1.

1. Klub nosi nazwę Klub Dziecięcy w Chorzelach.

 

2. Obszarem działania Klubu Dziecięcego w Chorzelach, zwanego dalej „Klubem”, jest teren Gminy Chorzele.

 

3. Podmiotem, który utworzył Klub jest Gmina Chorzele.

 

4. Siedziba Klubu mieści się w Chorzelach przy ul. Wesołej 1 i jest miejscem prowadzenia Klubu.

 

5. Klub działa na podstawie i w granicach obowiązującego prawa, w szczególności:

 

1) ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;

 

2) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;

 

3) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

 

4) statutu Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele;

 

5) niniejszego statutu;

 

6) innych przepisów dotyczących jednostek budżetowych.

 

6.Klub jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Chorzele, prowadzoną w formie jednostki budżetowej Gminy wchodzącą w skład Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele.

Rozdział 2.

Cele i zadania Klubu oraz sposób ich realizacji.

§ 2.

1. Klub jest utworzony i utrzymywany w celu:

 

1) realizowania funkcji: opiekuńczych, wychowawczych oraz edukacyjnych na rzecz dzieci uczęszczających do Klubu;

 

2) wspomaganiu rodziny w wychowywaniu dzieci.

 

2. Do zadań Klubu należy w szczególności:

 

1) wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka;

 

2) zapewnienie odpowiedniej opieki pielęgnacyjnej, wychowawczej oraz edukacyjnej nad dziećmi uczęszczającymi do Klubu, odpowiednio dla ich potrzeb;

 

3) prowadzenie zajęć opiekuńczo –wychowawczych i edukacyjnych uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych, ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności;

 

4) sprawowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi poprzez rozwijanie umiejętności rozwojowych i intelektualnych;

 

5) kształtowanie umiejętności funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych poprzez odpowiednie oddziaływanie wychowawcze oraz uwzględniające rodzaj niepełnosprawności;

 

6) zapewnienie dzieciom, w czasie ich pobytu w Klubie odpowiedniego do wieku i stanu zdrowia wyżywienia;

 

7) dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie w Klubie oraz w czasie zajęć prowadzonych poza nim;

 

8) współdziałanie z rodzicami w wychowaniu dziecka i pomaganie rodzicom w rozpoznaniu możliwości rozwojowych dziecka;

 

9) bezpośredni i niezwłoczny kontakt z rodzicami dziecka lub właściwymi organami administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, służby zdrowia itp. w każdej sytuacji budzącej uzasadniony niepokój co do stanu zdrowia lub zachowania się dziecka.

§ 3.

Cele i zadania realizowane są poprzez:

 

1) sprawowanie opieki nad dziećmi przez fachowy personel

 

2) współpracę z rodzicami;

 

3) stosowanie różnorodnych metod i form pracy z dziećmi, uwzględniając rozwój psychomotoryczny dziecka oraz konieczność indywidualnej pracy z dzieckiem;

 

4) stymulowanie procesów rozwojowych dzieci.

Rozdział 3.

Organizacja Klubu.

§ 4.

1. Klubem kieruje Kierownik.

 

2. Organizację wewnętrzną Klubu określa Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele nadany przez Dyrektora Zespołu.

Rozdział 4.

Warunki przyjmowania dzieci do Klubu.

§ 5.

1. Rekrutacja dzieci do Klubu odbywa się raz w roku w okresie od 1 marca do 30 kwietnia.

 

W miarę wolnych miejsc rekrutacja dzieci może być prowadzona w ciągu całego roku.

 

2. Do Klubu przyjmowane są dzieci zamieszkujące na terenie Gminy Chorzele.

 

3. W przypadku zgłoszenia większej liczby dzieci od liczby miejsc w Klubie, w toku postępowania kwalifikacyjnego brane są pod uwagę dodatkowe kryteria pierwszeństwa w kolejności określonej poniżej:

 

1) dzieci, które w roku szkolnym poprzedzającym uczęszczały do Klubu:

 

2) dzieci rodziców samotnie wychowujących pod warunkiem, że pracują zawodowo;

 

3) dzieci rodzin wielodzietnych (3 i więcej w rodzinie), w których rodzice pracują zawodowo;

 

4) dzieci niepełnosprawne;

 

5) dzieci, których rodzice pracują zawodowo i nie mogą zapewnić opieki w ciągu dnia;

 

6) dzieci z rodzin posiadających inne udokumentowane wskazania do uczęszczania do Klubu (wydane przez uprawnione organy lub instytucje: orzeczenia, decyzje, bądź opinie wskazujące np. na ważne względy społeczne);

 

7) dzieci rodziców niepracujących zawodowo.

 

4. Do Klubu może być przyjęte dziecko spoza Gminy Chorzele, jeżeli Klub dysponuje wolnymi miejscami, a rodzice spełniają kryteria określone w ust.3 i na zasadach określonych w tym ustępie.

 

5. W przypadku złożenia przez rodziców pisemnego oświadczenia o nieobecności dziecka w Klubie nieprzerwanie powyżej 30 dni na miejsce tego dziecka na czas jego nieobecności, może zostać przyjęte inne dziecko według kolejności z listy rezerwowej, a w przypadku braku listy rezerwowej według kryteriów określonych w ustępie 3.

Rozdział 5.

Zasady ustalania opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w przypadku nieobecności dziecka w Klubie.

§ 6.

1. Nieobecność dziecka w Klubie nie zwalnia od obowiązku uiszczenia opłaty za pobyt dziecka w Klubie.

 

2. W przypadku nieobecności dziecka w Klubie opłata za wyżywienie podlega zwrotowi za czas nieobecności dziecka w Klubie.

 

3. Zwrot opłaty za wyżywienie następuje w formie odpisu z należności za wyżywienie w następnym miesiącu rozliczeniowym.

 

4. Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy. Zwrotu dokonuje się w miesiącu następującym po okresie rozliczeniowym.

Rozdział 6.

Zasady udziału rodziców w zajęciach prowadzonych w klubie.

§ 7.

1. Za zgodą Kierownika Klubu rodzice dzieci uczęszczających do Klubu mogą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w klubie.

 

2. Udział rodziców nie może zakłócać normalnego rozkładu dnia obowiązującego w Klubie.

 

3. Rodzic może brać udział czynny lub być obserwatorem prowadzonych zajęć.

Rozdział 7.

Gospodarka finansowa Klubu.

§ 8.

1. Klub jako jednostka budżetowa Gminy Chorzele, prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w odrębnych przepisach, w szczególności o finansach publicznych oraz rachunkowości.

 

2. Klub prowadzi działalność na podstawie planu finansowego opracowanego przez Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele, dostosowanego do uchwały budżetowej na dany rok.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Krzysztof Milewski