2022-03-21

Statut Żłobka Miejskiego w Chorzelach

Statut Żłobka Miejskiego w Chorzelach

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1.

1. Żłobek nosi nazwę Żłobek Miejski w Chorzelach.

 

2. Obszarem działania Żłobka Miejskiego w Chorzelach, zwanego dalej „Żłobkiem”, jest teren Gminy Chorzele.

 

3. Podmiotem który utworzył Żłobek jest Gmina Chorzele.

 

4. Siedziba Żłobka mieści się w Chorzelach przy ul. Wesołej 1 i jest miejscem prowadzenia Żłobka.

 

5. Żłobek działa na podstawie i w granicach obowiązującego prawa w szczególności:

 

 

1) ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 ,

 

2) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ,

 

3) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych,

 

4) statutu Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele;

 

5) niniejszego statutu;

 

6) innych przepisów dotyczących jednostek budżetowych.

 

 

6. Żłobek jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Chorzele, prowadzoną w formie jednostki budżetowej Gminy wchodzącą w skład Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad dziećmi w Gminie Chorzele.

 

Rozdział 2

Cele i zadania Żłobka oraz sposób ich realizacji

§ 2.

 

1. Celem Żłobka jest:

 

1) realizowanie funkcji: opiekuńczych, wychowawczych oraz edukacyjnych;

 

2) wspomaganie rodziny w wychowaniu dzieci.

 

2. Do zadań Żłobka należy w szczególności:

 

1) wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka ;

 

2) zapewnienie odpowiedniej opieki pielęgnacyjnej, wychowawczej oraz edukacyjnej odpowiednio dla ich potrzeb;

 

3) prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczych i edukacyjnych uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych - ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności;

 

4) sprawowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi poprzez rozwijanie umiejętności rozwojowych i intelektualnych;

 

5) kształtowanie umiejętności funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych poprzez odpowiednie oddziaływanie wychowawcze oraz uwzględniające rodzaj niepełnosprawności;

 

6) zapewnienie dzieciom odpowiedniego do wieku i stanu zdrowia wyżywienia;

 

7) dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci;

 

8) współdziałanie z rodzicami w wychowaniu dziecka i pomaganie rodzicom w rozpoznaniu możliwości rozwojowych dziecka;

 

9) bezpośredni i niezwłoczny kontakt z rodzicami dziecka lub właściwymi organami administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, służby zdrowia itp. w sytuacji budzącej uzasadniony niepokój w zachowaniu dziecka.

 

§ 3.

 

Cele i zadania realizowane są poprzez:

 

1) sprawowanie opieki nad dziećmi przez fachowy personel;

 

2) współpracę z rodzicami;

 

3) stosowanie różnorodnych metod i form pracy z dziećmi, uwzględniając rozwój psychomotoryczny dziecka oraz konieczność indywidualnej pracy z dzieckiem;

 

4) stymulowanie procesów rozwojowych dzieci.

 

Rozdział 3

Organizacja Żłobka

§ 4.

1. Pracą Żłobka kieruje Dyrektor Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad dziećmi w Gminie Chorzele.

 

2. Organizację wewnętrzną Żłobka określa Regulamin Organizacyjny Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad dziećmi w Gminie Chorzele nadany przez Dyrektora Zespołu.

 

Rozdział 4

Warunki przyjmowania dzieci do Żłobka

§ 5.

1. Rekrutacja dzieci do Żłobka odbywa się raz w roku w okresie od 1 marca do 30 kwietnia.

 

2. Do Żłobka przyjmowane są dzieci zamieszkujące na terenie gminy Chorzele.

 

3. W przypadku zgłoszenia większej liczby dzieci od liczby miejsc w Żłobku, w toku postępowania kwalifikacyjnego brane są pod uwagę dodatkowe kryteria pierwszeństwa w kolejności określonej poniżej:

 

a) dzieci, które w roku szkolnym poprzedzającym uczęszczały do Żłobka;

 

b) dzieci rodziców samotnie wychowujących, pod warunkiem że pracują zawodowo;

 

c) dzieci z rodzin wielodzietnych (3 i więcej dzieci w rodzinie), w których rodzice pracują zawodowo;

 

d) dzieci niepełnosprawne;

 

e) dzieci których oboje rodzice pracują zawodowo i nie mogą im zapewnić opieki w ciągu dnia;

 

f) dzieci z rodzin posiadających inne udokumentowane wskazania do uczęszczania do Żłobka (wydane przez uprawnione organy lub instytucje: orzeczenia, decyzje, bądź opinie wskazujące np. na ważne względy społeczne),

 

g) dzieci, rodziców nie pracujących zawodowo.

 

4. Do Żłobka może być przyjęte dziecko spoza Gminy Chorzele, jeżeli Żłobek dysponuje wolnymi miejscami, a rodzice spełniają kryteria określone w ust. 3 i na zasadach określonych w tym ustępie.

 

5. W przypadku złożenia przez rodziców pisemnego oświadczenia o nie nieobecności dziecka w Żłobku nieprzerwanie powyżej 30 dni na miejsce tego dziecka, na czas jego nieobecności, może zostać przyjęte inne dziecko według kryteriów wymienionych w ustępie 3.

 

Rozdział 5

Zasady ustalania opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w przypadku nieobecności dziecka w Żłobku

§ 6.

 

1. Nieobecność dziecka w Żłobku nie zwalnia od obowiązku uiszczenia opłaty za pobyt dziecka w Żłobku.

 

2. W przypadku nieobecności dziecka w Żłobku opłata za wyżywienia podlega zwrotowi za czas nieobecności dziecka w Żłobku.

 

3. Zwrot opłaty za wyżywienie następuje w formie odpisu z należności za wyżywienie w następnym miesiącu rozliczeniom.

 

4. Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy. Zwrotu dokonuje się w miesiącu następującym po okresie rozliczeniowym.

 

Rozdział 6

Zasady udziału rodziców w zajęciach prowadzonych w żłobku

§ 7.

 

1. Rodzice dzieci uczęszczających do żłobka mogą uczestniczyć w prowadzonych zajęciach po wcześniejszym uzgodnieniu z Dyrektorem Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad dziećmi w Gminie Chorzele. .

 

2. Udział rodziców w zajęciach prowadzonych w żłobku nie może zakłócać rozkładu dnia obowiązującego w żłobku.

 

3. Rodzic może brać czynny udział lub być obserwatorem zajęć prowadzonych przez opiekunów.

 

Rozdział 7

Gospodarka finansowa Żłobka

§ 8.

1. Żłobek jako jednostka budżetowa Gminy Chorzele, prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w odrębnych przepisach w szczególności o finansach publicznych oraz rachunkowości.

 

2. Żłobek prowadzi działalność na podstawie planu finansowego opracowanego przez Dyrektora Żłobka, dostosowanego do uchwały budżetowej na dany rok.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Krzysztof Milewski

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..