Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2022-03-29 23:18:08  Adam Aksamit

Utworzono artykuł 562564 o nazwie 'Zarządzenie nr 1/2021'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste562564
user_idpuste2506837
resource_idpuste1870
namepusteZarządzenie nr 1/2021
category_idpuste88937
language_idpuste1
shortpustew sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.
fullpuste

Zarządzenie Nr 1/2021
Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
z dnia 4 stycznia 2021 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.

 

Na podstawie art. 31, art. 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 944 ze zm.), w związku z art. 2 ust 1 pkt 1 ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.2019 ze zm. ) oraz art. 44 ust. 1 pkt 2 i 3, oraz ust. 2, 3, 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), zarządza się, co następuje:

 

§ 1

 

1. Regulamin stosuje się do udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 pkt 1 ust 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. r. Prawo zamówień publicznych zwanych dalej „zamówieniami”.

 

2. Przy udzielaniu zamówień należy przestrzegać zasad:

 

1. zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, proporcjonalności i przejrzystości,

 

2. racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środków publicznych w sposób celowy, oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań, a także zasady optymalnego doboru metod i środków w celu uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów.

 

3. Czynności związane z udzieleniem zamówienia wykonują pracownicy jednostki zapewniający bezstronność i obiektywizm.

 

4. Zamówienia współfinansowane ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych udzielane są na podstawie Regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów określających sposób udzielania takich zamówień.

 

5. Za przestrzeganie przepisów Regulaminu odpowiedzialni są:

 

1. Kierownik jednostki

 

2. inni pracownicy jednostki w zakresie, w jakim powierzono im czynności przy udzielaniu zamówienia.

 

§ 2

 

1. Dla zamówień poniżej kwoty 10.000,00 złotych netto pracownik merytorycznie odpowiedzialny za wykonanie zadania przeprowadza telefoniczne rozeznanie cenowe z taką liczbą Wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która nie naruszy zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wybór najkorzystniejszej oferty - co najmniej do 2, bez konieczności sporządzania notatki służbowej, z zastosowaniem formularza „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku”.

 

2. Formularz „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku” stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

 

3. Na formularzu „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku” Dyrektor wyraża zgodę na przygotowanie i przeprowadzenie procedury, Główny Księgowy Jednostki potwierdza posiadanie środków finansowych i stwierdza, że dane zamówienie w określonej grupie zamówień nie przekracza równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto.

 

4. Zamówienia, których wartość nie przekracza równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto dokonywane są na zasadach ogólnych z zachowaniem celowości i oszczędności wydatków publicznych zgodnie z postanowieniami art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.

 

§ 3

 

1. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto, prowadzone są odpowiednio przez dyrektora lub przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego.

 

2. Wszczęcie postępowania o zamówienie, o wartości powyżej równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto poprzedza:

 

1. złożenie przez pracownika merytorycznego wniosku do dyrektora w celu wyrażenia zgody na przygotowanie i przeprowadzenie procedury oraz celem określenia, czy dane zamówienie w określonej grupie zamówień nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych, zgodnie z przyjętym na dany rok planem zamówień publicznych;

 

2. złożenie przez dyrektora wniosku do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

4. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto prowadzane są w następujących formach:

 

1. w formie telefonicznej poprzez rozpoznanie rynku przy zastosowaniu wzoru formularza „Zapytanie cenowe” stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Zapytanie telefoniczne powinno być skierowanego do takiej ilości wykonawców, która gwarantuje zachowanie zasad uczciwej konkurencji (nie mniejszej niż 2), lub

 

2. w formie pisemnego rozeznania cenowego, poprzez przekazanie zaproszenia do złożenia ofert, które powinno być skierowane do takiej liczby wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która nie narusza zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wybór najkorzystniejszej oferty (nie mniejszej niż 3). Wzór zaproszenia oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

3. poprzez zamieszczenie zaproszenia do złożenia ofert na stronie internetowej zamawiającego. Wówczas wzór zaproszenia oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

5. W przypadku braku możliwości przesłania zapytania ofertowego do wymaganej liczby wykonawców, dopuszcza się możliwość przesłania zapytania ofertowego do mniejszej liczby wykonawców z jednoczesnym zamieszczeniem zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego.

 

6. Kryteriami oceny ofert są cena lub koszt albo cena i koszt i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

 

7. O wyborze sposobu realizacji zamówienia, o którym mowa w ust. 4 decyduje dyrektor.

 

8. Nadzór nad realizacją umowy o udzielenie zamówienia sprawuje dyrektor.

 

§ 4

 

1. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto rozpoczyna zaakceptowany przez dyrektora wniosek sporządzony przez upoważnionego pracownika wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.

 

2. Dyrektor składa wniosek do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

3. Zamówienia, których wartość szacunkowa netto przekracza równowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto prowadzane są w formie pisemnego postępowania przy zastosowaniu zaproszenia do złożenia ofert, które zamieszcza się na stronie BIP placówki wraz z terminem dostarczenia.

 

1. w przypadku braku odpowiedzi na zamieszczone w BIP zapytanie ofertowe formularza zapytania ofertowego przekazuje się pocztą tradycyjną, elektroniczną lub osobiście według rozeznania rynku;

 

2. w przypadku gdy, zamawiający nie otrzyma żadnej oferty, dopuszcza się wykonawcę bez ponownego przeprowadzenia wcześniej zastosowanych procedur w zakresie przedmiotowego zapytania ofertowego;

 

3. wzór zaproszenia do złożenia oferty oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia;

 

4. z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół, z zastosowaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

4. Niezwłocznie po udzieleniu zamówienia zamawiający zamieszcza na stronie podmiotowej BIP, lub stronie internetowej informacji o udzieleniu lub nieudzieleniu zamówienia.

 

5. Zamówienie udziela się oferentowi, który złożył najkorzystniejszą ofertę i zawiera umowę w formie pisemnej.

 

6. Udzielenie zamówienia potwierdza dyrektor.

 

7. W nagłych i pilnych przypadkach (awaria) można dokonać zakupu za wyłącznym złożeniem wniosku przez dyrektora do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

8. Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych wykonawców nie ma zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji zamówienia konkretnemu wykonawców. Przesłanki wyboru wykonawcy należy dołączyć do protokołu.

 

§ 5

 

1. Zamawiający unieważni postępowania o których mowa w § 3, w następujących przypadkach:

 

a) odrzucenia wszystkich złożonych w postępowaniu ofert;

 

b) niezłożenia żadnej oferty;

 

c) gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;

 

d) gdy postępowanie obarczone jest nieusuwalną wadą, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w sprawie zamówienia publicznego;

 

2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

 

a) jej treść nie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia,

 

b) wykonawca nie załączył do oferty wymaganych dokumentów wymienionych w zapytaniu ofertowym,

 

c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

 

d) wykonawca zastosował stawkę podatku VAT niezgodną z obowiązującymi przepisami.

 

3. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w określonym terminie przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

4. Zamawiającemu przysługuje prawo skorygowania w ofercie oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

 

5. Zamówienia, o których mowa w § 2 i § 3, winny być prowadzone w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

6. Dokumentację z przeprowadzonych postępowań sporządza się w 2 egz. Egzemplarz nr 1 przechowuje upoważniony pracownik, egzemplarz nr 2 przechowuje Główny Księgowy Jednostki.

 

§6

 

1. Ze względu na szczególnie uzasadnioną sytuację (np. gdy wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia, gdy zamówienie może być zrealizowane wyłącznie przez twórcę wstępnej koncepcji dzieła oraz wykonanie powyższych prac przez innego wykonawcę nie pozwoli na osiągnięcie zamierzonego rezultatu, gdy dokumentację projektową cechować będzie duży stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co spowoduje, że opracowana wcześniej koncepcja jest unikatowa i jej uszczegółowienie nie będzie możliwe przez innego wykonawcę), w której wymagane jest udzielenie zamówienia o wartości szacunkowej przekraczającej równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto, dyrektor przeprowadza negocjacje z jednym wykonawcą w formie bezpośredniej rozmowy – w obecności dwóch świadków.

 

2. Z przeprowadzonych negocjacji pracownik merytoryczny sporządza protokół na załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.

 

3. Decyzję o uruchomieniu powyższej procedury oraz o zawarciu umowy z wykonawcą na usługi, dostawy lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia podejmuje wyłącznie dyrektor.

 

4. Protokół z negocjacji stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia ma zastosowanie do realizacji zamówień dodatkowych, których wartość szacunkowa nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto.

 

§ 7

 

Do zamówień dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej należy stosować zasadę konkurencyjności według wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach danego funduszu.

 

§ 8

 

Nadzór nad realizacją umowy zawartej w trybie niniejszego Regulaminu sprawuje dyrektor.

 

§ 9

 

Traci moc zarządzenie nr 4/2018 Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele z dnia 2 stycznia 2018 roku w sprawie ustalenia ramowych procedur udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro.

 

§ 10

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 01.01.2021r.

 

Dyrektor Miejskiego Zespołu Placówek
Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
mgr Elżbieta Kobus

 

publishfrompuste2022-03-29 00:00:00
_activepuste1
tagspustezarządzenia dyrektora
slugpustezarzadzenie-nr-1-2021
2022-03-29 23:21:40  Adam Aksamit

Pole short zmieniło wartość z 'w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.' na 'w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.'

Pole full zmieniło wartość z '<h2 style="text-align: center;"> Zarządzenie Nr 1/2021<br /> Dyrektora Miejskiego Zespołu Plac&oacute;wek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele<br /> z dnia 4 stycznia 2021 r.</h2> <h2 style="text-align: center;"> w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zam&oacute;wień, kt&oacute;rych wartość nie przekracza wyrażonej w złotych r&oacute;wnowartości kwoty 130.000 złotych netto.</h2> <p> &nbsp;</p> <p> Na podstawie art. 31, art. 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 944 ze zm.), w związku z art. 2 ust 1 pkt 1 ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zam&oacute;wień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.2019 ze zm. ) oraz art. 44 ust. 1 pkt 2 i 3, oraz ust. 2, 3, 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), zarządza się, co następuje:</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 1</h2> <p> &nbsp;</p> <p> 1. Regulamin stosuje się do udzielania zam&oacute;wień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 pkt 1 ust 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. r. Prawo zam&oacute;wień publicznych zwanych dalej &bdquo;zam&oacute;wieniami&rdquo;.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 2. Przy udzielaniu zam&oacute;wień należy przestrzegać zasad:</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 1. zachowania uczciwej konkurencji, r&oacute;wnego traktowania wykonawc&oacute;w, proporcjonalności i przejrzystości,</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 2. racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środk&oacute;w publicznych w spos&oacute;b celowy, oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań, a także zasady optymalnego doboru metod i środk&oacute;w w celu uzyskania najlepszych efekt&oacute;w z danych nakład&oacute;w.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 3. Czynności związane z udzieleniem zam&oacute;wienia wykonują pracownicy jednostki zapewniający bezstronność i obiektywizm.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 4. Zam&oacute;wienia wsp&oacute;łfinansowane ze środk&oacute;w europejskich lub innych mechanizm&oacute;w finansowych udzielane są na podstawie Regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepis&oacute;w prawnych i dokument&oacute;w określających spos&oacute;b udzielania takich zam&oacute;wień.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 5. Za przestrzeganie przepis&oacute;w Regulaminu odpowiedzialni są:</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 1. Kierownik jednostki</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 2. inni pracownicy jednostki w zakresie, w jakim powierzono im czynności przy udzielaniu zam&oacute;wienia.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 2</h2> <p> &nbsp;</p> <p> 1. Dla zam&oacute;wień poniżej kwoty 10.000,00 złotych netto pracownik merytorycznie odpowiedzialny za wykonanie zadania przeprowadza telefoniczne rozeznanie cenowe z taką liczbą Wykonawc&oacute;w świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zam&oacute;wienia, kt&oacute;ra nie naruszy zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wyb&oacute;r najkorzystniejszej oferty - co najmniej do 2, bez konieczności sporządzania notatki służbowej, z zastosowaniem formularza &bdquo;Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku&rdquo;.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 2. Formularz &bdquo;Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku&rdquo; stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 3. Na formularzu &bdquo;Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku&rdquo; Dyrektor wyraża zgodę na przygotowanie i przeprowadzenie procedury, Gł&oacute;wny Księgowy Jednostki potwierdza posiadanie środk&oacute;w finansowych i stwierdza, że dane zam&oacute;wienie w określonej grupie zam&oacute;wień nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 10.000,00 złotych netto.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 4. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 10.000,00 złotych netto dokonywane są na zasadach og&oacute;lnych z zachowaniem celowości i oszczędności wydatk&oacute;w publicznych zgodnie z postanowieniami art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 3</h2> <p> &nbsp;</p> <p> 1. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych netto, prowadzone są odpowiednio przez dyrektora lub przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 2. Wszczęcie postępowania o zam&oacute;wienie, o wartości powyżej r&oacute;wnowartości kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych netto poprzedza:</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 1. złożenie przez pracownika merytorycznego wniosku do dyrektora w celu wyrażenia zgody na przygotowanie i przeprowadzenie procedury oraz celem określenia, czy dane zam&oacute;wienie w określonej grupie zam&oacute;wień nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych, zgodnie z przyjętym na dany rok planem zam&oacute;wień publicznych;</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 2. złożenie przez dyrektora wniosku do Gł&oacute;wnego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środk&oacute;w finansowych.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 3. Wz&oacute;r wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 4. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych netto prowadzane są w następujących formach:</p> <p> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 1. w formie telefonicznej poprzez rozpoznanie rynku przy zastosowaniu wzoru formularza &bdquo;Zapytanie cenowe&rdquo; stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Zapytanie telefoniczne powinno być skierowanego do takiej ilości wykonawc&oacute;w, kt&oacute;ra gwarantuje zachowanie zasad uczciwej konkurencji (nie mniejszej niż 2), lub</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 2. w formie pisemnego rozeznania cenowego, poprzez przekazanie zaproszenia do złożenia ofert, kt&oacute;re powinno być skierowane do takiej liczby wykonawc&oacute;w świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zam&oacute;wienia, kt&oacute;ra nie narusza zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wyb&oacute;r najkorzystniejszej oferty (nie mniejszej niż 3). Wz&oacute;r zaproszenia oraz wz&oacute;r formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protok&oacute;ł zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 3. poprzez zamieszczenie zaproszenia do złożenia ofert na stronie internetowej zamawiającego. W&oacute;wczas wz&oacute;r zaproszenia oraz wz&oacute;r formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protok&oacute;ł zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 5. W przypadku braku możliwości przesłania zapytania ofertowego do wymaganej liczby wykonawc&oacute;w, dopuszcza się możliwość przesłania zapytania ofertowego do mniejszej liczby wykonawc&oacute;w z jednoczesnym zamieszczeniem zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 6. Kryteriami oceny ofert są cena lub koszt albo cena i koszt i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zam&oacute;wienia.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 7. O wyborze sposobu realizacji zam&oacute;wienia, o kt&oacute;rym mowa w ust. 4 decyduje dyrektor.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 8. Nadz&oacute;r nad realizacją umowy o udzielenie zam&oacute;wienia sprawuje dyrektor.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 4</h2> <p> &nbsp;</p> <p> 1. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto rozpoczyna zaakceptowany przez dyrektora wniosek sporządzony przez upoważnionego pracownika wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 2. Dyrektor składa wniosek do Gł&oacute;wnego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środk&oacute;w finansowych.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 3. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa netto przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto prowadzane są w formie pisemnego postępowania przy zastosowaniu zaproszenia do złożenia ofert, kt&oacute;re zamieszcza się na stronie BIP plac&oacute;wki wraz z terminem dostarczenia.</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 1. w przypadku braku odpowiedzi na zamieszczone w BIP zapytanie ofertowe formularza zapytania ofertowego przekazuje się pocztą tradycyjną, elektroniczną lub osobiście według rozeznania rynku;</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 2. w przypadku gdy, zamawiający nie otrzyma żadnej oferty, dopuszcza się wykonawcę bez ponownego przeprowadzenia wcześniej zastosowanych procedur w zakresie przedmiotowego zapytania ofertowego;</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 3. wz&oacute;r zaproszenia do złożenia oferty oraz wz&oacute;r formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia;</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> 4. z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protok&oacute;ł, z zastosowaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 4. Niezwłocznie po udzieleniu zam&oacute;wienia zamawiający zamieszcza na stronie podmiotowej BIP, lub stronie internetowej informacji o udzieleniu lub nieudzieleniu zam&oacute;wienia.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 5. Zam&oacute;wienie udziela się oferentowi, kt&oacute;ry złożył najkorzystniejszą ofertę i zawiera umowę w formie pisemnej.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 6. Udzielenie zam&oacute;wienia potwierdza dyrektor.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 7. W nagłych i pilnych przypadkach (awaria) można dokonać zakupu za wyłącznym złożeniem wniosku przez dyrektora do Gł&oacute;wnego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środk&oacute;w finansowych.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 8. Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych wykonawc&oacute;w nie ma zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczeg&oacute;lny charakter i rodzaj dostaw, usług lub rob&oacute;t budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji zam&oacute;wienia konkretnemu wykonawc&oacute;w. Przesłanki wyboru wykonawcy należy dołączyć do protokołu.</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <h2 style="margin-left: 40px; text-align: center;"> &sect; 5</h2> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p> 1. Zamawiający unieważni postępowania o kt&oacute;rych mowa w &sect; 3, w następujących przypadkach:</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> a) odrzucenia wszystkich złożonych w postępowaniu ofert;</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> b) niezłożenia żadnej oferty;</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> c) gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, kt&oacute;rą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zam&oacute;wienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;</p> <p> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> d) gdy postępowanie obarczone jest nieusuwalną wadą, kt&oacute;ra uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w sprawie zam&oacute;wienia publicznego;</p> <p style="margin-left: 80px;"> &nbsp;</p> <p> 2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> a) jej treść nie odpowiada opisowi przedmiotu zam&oacute;wienia,</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> b) wykonawca nie załączył do oferty wymaganych dokument&oacute;w wymienionych w zapytaniu ofertowym,</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepis&oacute;w o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;</p> <p style="margin-left: 40px;"> &nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;"> d) wykonawca zastosował stawkę podatku VAT niezgodną z obowiązującymi przepisami.</p> <p style="margin-left: 80px;"> &nbsp;</p> <p> 3. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zam&oacute;wienia, w kt&oacute;rym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawc&oacute;w, kt&oacute;rzy złożyli oferty, do złożenia w określonym terminie przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 4. Zamawiającemu przysługuje prawo skorygowania w ofercie oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, kt&oacute;rego oferta została poprawiona.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 5. Zam&oacute;wienia, o kt&oacute;rych mowa w &sect; 2 i &sect; 3, winny być prowadzone w spos&oacute;b celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efekt&oacute;w z danych nakład&oacute;w, optymalnego doboru metod i środk&oacute;w służących osiągnięciu założonych cel&oacute;w oraz w spos&oacute;b umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.</p> <p> 6. Dokumentację z przeprowadzonych postępowań sporządza się w 2 egz. Egzemplarz nr 1 przechowuje upoważniony pracownik, egzemplarz nr 2 przechowuje Gł&oacute;wny Księgowy Jednostki.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect;6</h2> <p> &nbsp;</p> <p> 1. Ze względu na szczeg&oacute;lnie uzasadnioną sytuację (np. gdy wymagane jest natychmiastowe udzielenie zam&oacute;wienia, gdy zam&oacute;wienie może być zrealizowane wyłącznie przez tw&oacute;rcę wstępnej koncepcji dzieła oraz wykonanie powyższych prac przez innego wykonawcę nie pozwoli na osiągnięcie zamierzonego rezultatu, gdy dokumentację projektową cechować będzie duży stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co spowoduje, że opracowana wcześniej koncepcja jest unikatowa i jej uszczeg&oacute;łowienie nie będzie możliwe przez innego wykonawcę), w kt&oacute;rej wymagane jest udzielenie zam&oacute;wienia o wartości szacunkowej przekraczającej r&oacute;wnowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto, dyrektor przeprowadza negocjacje z jednym wykonawcą w formie bezpośredniej rozmowy &ndash; w obecności dw&oacute;ch świadk&oacute;w.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 2. Z przeprowadzonych negocjacji pracownik merytoryczny sporządza protok&oacute;ł na załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 3. Decyzję o uruchomieniu powyższej procedury oraz o zawarciu umowy z wykonawcą na usługi, dostawy lub roboty budowlane będące przedmiotem zam&oacute;wienia podejmuje wyłącznie dyrektor.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 4. Protok&oacute;ł z negocjacji stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia ma zastosowanie do realizacji zam&oacute;wień dodatkowych, kt&oacute;rych wartość szacunkowa nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 7</h2> <p> &nbsp;</p> <p> Do zam&oacute;wień dofinansowanych ze środk&oacute;w Unii Europejskiej należy stosować zasadę konkurencyjności według wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatk&oacute;w w ramach danego funduszu.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 8</h2> <p> &nbsp;</p> <p> Nadz&oacute;r nad realizacją umowy zawartej w trybie niniejszego Regulaminu sprawuje dyrektor.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 9</h2> <p> &nbsp;</p> <p> Traci moc zarządzenie nr 4/2018 Dyrektora Miejskiego Zespołu Plac&oacute;wek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele z dnia 2 stycznia 2018 roku w sprawie ustalenia ramowych procedur udzielania zam&oacute;wień, kt&oacute;rych wartość nie przekracza wyrażonej w złotych r&oacute;wnowartości kwoty 30.000 euro.</p> <p> &nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;"> &sect; 10</h2> <p> &nbsp;</p> <p> Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 01.01.2021r.</p> <h2 style="text-align: center;"> &nbsp;</h2> <h2 style="text-align: center;"> Dyrektor Miejskiego Zespołu Plac&oacute;wek<br /> Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele<br /> mgr Elżbieta Kobus</h2> <p> &nbsp;</p> ' na ' <h2 style="text-align: center;">Zarządzenie Nr 1/2021<br /> Dyrektora Miejskiego Zespołu Plac&oacute;wek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele<br /> z dnia 4 stycznia 2021 r.</h2> <h2 style="text-align: center;">w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zam&oacute;wień, kt&oacute;rych wartość nie przekracza wyrażonej w złotych r&oacute;wnowartości kwoty 130.000 złotych netto.</h2> <p>&nbsp;</p> <p>Na podstawie art. 31, art. 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 944 ze zm.), w związku z art. 2 ust 1 pkt 1 ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zam&oacute;wień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.2019 ze zm. ) oraz art. 44 ust. 1 pkt 2 i 3, oraz ust. 2, 3, 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), zarządza się, co następuje:</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 1</h2> <p>&nbsp;</p> <p>1. Regulamin stosuje się do udzielania zam&oacute;wień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 pkt 1 ust 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. r. Prawo zam&oacute;wień publicznych zwanych dalej &bdquo;zam&oacute;wieniami&rdquo;.</p> <p>&nbsp;</p> <p>2. Przy udzielaniu zam&oacute;wień należy przestrzegać zasad:</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">1. zachowania uczciwej konkurencji, r&oacute;wnego traktowania wykonawc&oacute;w, proporcjonalności i przejrzystości,</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">2. racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środk&oacute;w publicznych w spos&oacute;b celowy, oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań, a także zasady optymalnego doboru metod i środk&oacute;w w celu uzyskania najlepszych efekt&oacute;w z danych nakład&oacute;w.</p> <p>&nbsp;</p> <p>3. Czynności związane z udzieleniem zam&oacute;wienia wykonują pracownicy jednostki zapewniający bezstronność i obiektywizm.</p> <p>&nbsp;</p> <p>4. Zam&oacute;wienia wsp&oacute;łfinansowane ze środk&oacute;w europejskich lub innych mechanizm&oacute;w finansowych udzielane są na podstawie Regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepis&oacute;w prawnych i dokument&oacute;w określających spos&oacute;b udzielania takich zam&oacute;wień.</p> <p>&nbsp;</p> <p>5. Za przestrzeganie przepis&oacute;w Regulaminu odpowiedzialni są:</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">1. Kierownik jednostki</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">2. inni pracownicy jednostki w zakresie, w jakim powierzono im czynności przy udzielaniu zam&oacute;wienia.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 2</h2> <p>&nbsp;</p> <p>1. Dla zam&oacute;wień poniżej kwoty 10.000,00 złotych netto pracownik merytorycznie odpowiedzialny za wykonanie zadania przeprowadza telefoniczne rozeznanie cenowe z taką liczbą Wykonawc&oacute;w świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zam&oacute;wienia, kt&oacute;ra nie naruszy zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wyb&oacute;r najkorzystniejszej oferty - co najmniej do 2, bez konieczności sporządzania notatki służbowej, z zastosowaniem formularza &bdquo;Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku&rdquo;.</p> <p>&nbsp;</p> <p>2. Formularz &bdquo;Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku&rdquo; stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.</p> <p>&nbsp;</p> <p>3. Na formularzu &bdquo;Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku&rdquo; Dyrektor wyraża zgodę na przygotowanie i przeprowadzenie procedury, Gł&oacute;wny Księgowy Jednostki potwierdza posiadanie środk&oacute;w finansowych i stwierdza, że dane zam&oacute;wienie w określonej grupie zam&oacute;wień nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 10.000,00 złotych netto.</p> <p>&nbsp;</p> <p>4. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 10.000,00 złotych netto dokonywane są na zasadach og&oacute;lnych z zachowaniem celowości i oszczędności wydatk&oacute;w publicznych zgodnie z postanowieniami art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 3</h2> <p>&nbsp;</p> <p>1. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych netto, prowadzone są odpowiednio przez dyrektora lub przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego.</p> <p>&nbsp;</p> <p>2. Wszczęcie postępowania o zam&oacute;wienie, o wartości powyżej r&oacute;wnowartości kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych netto poprzedza:</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">1. złożenie przez pracownika merytorycznego wniosku do dyrektora w celu wyrażenia zgody na przygotowanie i przeprowadzenie procedury oraz celem określenia, czy dane zam&oacute;wienie w określonej grupie zam&oacute;wień nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych, zgodnie z przyjętym na dany rok planem zam&oacute;wień publicznych;</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">2. złożenie przez dyrektora wniosku do Gł&oacute;wnego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środk&oacute;w finansowych.</p> <p>&nbsp;</p> <p>3. Wz&oacute;r wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.</p> <p>&nbsp;</p> <p>4. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 50.000,00 złotych netto prowadzane są w następujących formach:</p> <p>&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">1. w formie telefonicznej poprzez rozpoznanie rynku przy zastosowaniu wzoru formularza &bdquo;Zapytanie cenowe&rdquo; stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Zapytanie telefoniczne powinno być skierowanego do takiej ilości wykonawc&oacute;w, kt&oacute;ra gwarantuje zachowanie zasad uczciwej konkurencji (nie mniejszej niż 2), lub</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">2. w formie pisemnego rozeznania cenowego, poprzez przekazanie zaproszenia do złożenia ofert, kt&oacute;re powinno być skierowane do takiej liczby wykonawc&oacute;w świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zam&oacute;wienia, kt&oacute;ra nie narusza zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wyb&oacute;r najkorzystniejszej oferty (nie mniejszej niż 3). Wz&oacute;r zaproszenia oraz wz&oacute;r formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protok&oacute;ł zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">3. poprzez zamieszczenie zaproszenia do złożenia ofert na stronie internetowej zamawiającego. W&oacute;wczas wz&oacute;r zaproszenia oraz wz&oacute;r formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protok&oacute;ł zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.</p> <p>&nbsp;</p> <p>5. W przypadku braku możliwości przesłania zapytania ofertowego do wymaganej liczby wykonawc&oacute;w, dopuszcza się możliwość przesłania zapytania ofertowego do mniejszej liczby wykonawc&oacute;w z jednoczesnym zamieszczeniem zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego.</p> <p>&nbsp;</p> <p>6. Kryteriami oceny ofert są cena lub koszt albo cena i koszt i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zam&oacute;wienia.</p> <p>&nbsp;</p> <p>7. O wyborze sposobu realizacji zam&oacute;wienia, o kt&oacute;rym mowa w ust. 4 decyduje dyrektor.</p> <p>&nbsp;</p> <p>8. Nadz&oacute;r nad realizacją umowy o udzielenie zam&oacute;wienia sprawuje dyrektor.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 4</h2> <p>&nbsp;</p> <p>1. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto rozpoczyna zaakceptowany przez dyrektora wniosek sporządzony przez upoważnionego pracownika wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.</p> <p>&nbsp;</p> <p>2. Dyrektor składa wniosek do Gł&oacute;wnego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środk&oacute;w finansowych.</p> <p>&nbsp;</p> <p>3. Zam&oacute;wienia, kt&oacute;rych wartość szacunkowa netto przekracza r&oacute;wnowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto prowadzane są w formie pisemnego postępowania przy zastosowaniu zaproszenia do złożenia ofert, kt&oacute;re zamieszcza się na stronie BIP plac&oacute;wki wraz z terminem dostarczenia.</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">1. w przypadku braku odpowiedzi na zamieszczone w BIP zapytanie ofertowe formularza zapytania ofertowego przekazuje się pocztą tradycyjną, elektroniczną lub osobiście według rozeznania rynku;</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">2. w przypadku gdy, zamawiający nie otrzyma żadnej oferty, dopuszcza się wykonawcę bez ponownego przeprowadzenia wcześniej zastosowanych procedur w zakresie przedmiotowego zapytania ofertowego;</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">3. wz&oacute;r zaproszenia do złożenia oferty oraz wz&oacute;r formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia;</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">4. z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protok&oacute;ł, z zastosowaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.</p> <p>&nbsp;</p> <p>4. Niezwłocznie po udzieleniu zam&oacute;wienia zamawiający zamieszcza na stronie podmiotowej BIP, lub stronie internetowej informacji o udzieleniu lub nieudzieleniu zam&oacute;wienia.</p> <p>&nbsp;</p> <p>5. Zam&oacute;wienie udziela się oferentowi, kt&oacute;ry złożył najkorzystniejszą ofertę i zawiera umowę w formie pisemnej.</p> <p>&nbsp;</p> <p>6. Udzielenie zam&oacute;wienia potwierdza dyrektor.</p> <p>&nbsp;</p> <p>7. W nagłych i pilnych przypadkach (awaria) można dokonać zakupu za wyłącznym złożeniem wniosku przez dyrektora do Gł&oacute;wnego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środk&oacute;w finansowych.</p> <p>&nbsp;</p> <p>8. Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych wykonawc&oacute;w nie ma zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczeg&oacute;lny charakter i rodzaj dostaw, usług lub rob&oacute;t budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji zam&oacute;wienia konkretnemu wykonawc&oacute;w. Przesłanki wyboru wykonawcy należy dołączyć do protokołu.</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <h2 style="margin-left: 40px; text-align: center;">&sect; 5</h2> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p>1. Zamawiający unieważni postępowania o kt&oacute;rych mowa w &sect; 3, w następujących przypadkach:</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">a) odrzucenia wszystkich złożonych w postępowaniu ofert;</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">b) niezłożenia żadnej oferty;</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">c) gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, kt&oacute;rą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zam&oacute;wienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;</p> <p>&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">d) gdy postępowanie obarczone jest nieusuwalną wadą, kt&oacute;ra uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w sprawie zam&oacute;wienia publicznego;</p> <p style="margin-left: 80px;">&nbsp;</p> <p>2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">a) jej treść nie odpowiada opisowi przedmiotu zam&oacute;wienia,</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">b) wykonawca nie załączył do oferty wymaganych dokument&oacute;w wymienionych w zapytaniu ofertowym,</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepis&oacute;w o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;</p> <p style="margin-left: 40px;">&nbsp;</p> <p style="margin-left: 40px;">d) wykonawca zastosował stawkę podatku VAT niezgodną z obowiązującymi przepisami.</p> <p style="margin-left: 80px;">&nbsp;</p> <p>3. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zam&oacute;wienia, w kt&oacute;rym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawc&oacute;w, kt&oacute;rzy złożyli oferty, do złożenia w określonym terminie przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.</p> <p>&nbsp;</p> <p>4. Zamawiającemu przysługuje prawo skorygowania w ofercie oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, kt&oacute;rego oferta została poprawiona.</p> <p>&nbsp;</p> <p>5. Zam&oacute;wienia, o kt&oacute;rych mowa w &sect; 2 i &sect; 3, winny być prowadzone w spos&oacute;b celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efekt&oacute;w z danych nakład&oacute;w, optymalnego doboru metod i środk&oacute;w służących osiągnięciu założonych cel&oacute;w oraz w spos&oacute;b umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.</p> <p>6. Dokumentację z przeprowadzonych postępowań sporządza się w 2 egz. Egzemplarz nr 1 przechowuje upoważniony pracownik, egzemplarz nr 2 przechowuje Gł&oacute;wny Księgowy Jednostki.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect;6</h2> <p>&nbsp;</p> <p>1. Ze względu na szczeg&oacute;lnie uzasadnioną sytuację (np. gdy wymagane jest natychmiastowe udzielenie zam&oacute;wienia, gdy zam&oacute;wienie może być zrealizowane wyłącznie przez tw&oacute;rcę wstępnej koncepcji dzieła oraz wykonanie powyższych prac przez innego wykonawcę nie pozwoli na osiągnięcie zamierzonego rezultatu, gdy dokumentację projektową cechować będzie duży stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co spowoduje, że opracowana wcześniej koncepcja jest unikatowa i jej uszczeg&oacute;łowienie nie będzie możliwe przez innego wykonawcę), w kt&oacute;rej wymagane jest udzielenie zam&oacute;wienia o wartości szacunkowej przekraczającej r&oacute;wnowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto, dyrektor przeprowadza negocjacje z jednym wykonawcą w formie bezpośredniej rozmowy &ndash; w obecności dw&oacute;ch świadk&oacute;w.</p> <p>&nbsp;</p> <p>2. Z przeprowadzonych negocjacji pracownik merytoryczny sporządza protok&oacute;ł na załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.</p> <p>&nbsp;</p> <p>3. Decyzję o uruchomieniu powyższej procedury oraz o zawarciu umowy z wykonawcą na usługi, dostawy lub roboty budowlane będące przedmiotem zam&oacute;wienia podejmuje wyłącznie dyrektor.</p> <p>&nbsp;</p> <p>4. Protok&oacute;ł z negocjacji stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia ma zastosowanie do realizacji zam&oacute;wień dodatkowych, kt&oacute;rych wartość szacunkowa nie przekracza r&oacute;wnowartości kwoty 130.000,00 złotych netto.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 7</h2> <p>&nbsp;</p> <p>Do zam&oacute;wień dofinansowanych ze środk&oacute;w Unii Europejskiej należy stosować zasadę konkurencyjności według wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatk&oacute;w w ramach danego funduszu.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 8</h2> <p>&nbsp;</p> <p>Nadz&oacute;r nad realizacją umowy zawartej w trybie niniejszego Regulaminu sprawuje dyrektor.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 9</h2> <p>&nbsp;</p> <p>Traci moc zarządzenie nr 4/2018 Dyrektora Miejskiego Zespołu Plac&oacute;wek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele z dnia 2 stycznia 2018 roku w sprawie ustalenia ramowych procedur udzielania zam&oacute;wień, kt&oacute;rych wartość nie przekracza wyrażonej w złotych r&oacute;wnowartości kwoty 30.000 euro.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 style="text-align: center;">&sect; 10</h2> <p>&nbsp;</p> <p>Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 01.01.2021r.</p> <h2 style="text-align: center;">&nbsp;</h2> <h2 style="text-align: center;">Dyrektor Miejskiego Zespołu Plac&oacute;wek<br /> Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele<br /> mgr Elżbieta Kobus</h2> <p>&nbsp;</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
shortw sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.
full

Zarządzenie Nr 1/2021
Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
z dnia 4 stycznia 2021 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.

 

Na podstawie art. 31, art. 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 944 ze zm.), w związku z art. 2 ust 1 pkt 1 ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.2019 ze zm. ) oraz art. 44 ust. 1 pkt 2 i 3, oraz ust. 2, 3, 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), zarządza się, co następuje:

 

§ 1

 

1. Regulamin stosuje się do udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 pkt 1 ust 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. r. Prawo zamówień publicznych zwanych dalej „zamówieniami”.

 

2. Przy udzielaniu zamówień należy przestrzegać zasad:

 

1. zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, proporcjonalności i przejrzystości,

 

2. racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środków publicznych w sposób celowy, oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań, a także zasady optymalnego doboru metod i środków w celu uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów.

 

3. Czynności związane z udzieleniem zamówienia wykonują pracownicy jednostki zapewniający bezstronność i obiektywizm.

 

4. Zamówienia współfinansowane ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych udzielane są na podstawie Regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów określających sposób udzielania takich zamówień.

 

5. Za przestrzeganie przepisów Regulaminu odpowiedzialni są:

 

1. Kierownik jednostki

 

2. inni pracownicy jednostki w zakresie, w jakim powierzono im czynności przy udzielaniu zamówienia.

 

§ 2

 

1. Dla zamówień poniżej kwoty 10.000,00 złotych netto pracownik merytorycznie odpowiedzialny za wykonanie zadania przeprowadza telefoniczne rozeznanie cenowe z taką liczbą Wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która nie naruszy zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wybór najkorzystniejszej oferty - co najmniej do 2, bez konieczności sporządzania notatki służbowej, z zastosowaniem formularza „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku”.

 

2. Formularz „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku” stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

 

3. Na formularzu „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku” Dyrektor wyraża zgodę na przygotowanie i przeprowadzenie procedury, Główny Księgowy Jednostki potwierdza posiadanie środków finansowych i stwierdza, że dane zamówienie w określonej grupie zamówień nie przekracza równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto.

 

4. Zamówienia, których wartość nie przekracza równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto dokonywane są na zasadach ogólnych z zachowaniem celowości i oszczędności wydatków publicznych zgodnie z postanowieniami art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.

 

§ 3

 

1. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto, prowadzone są odpowiednio przez dyrektora lub przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego.

 

2. Wszczęcie postępowania o zamówienie, o wartości powyżej równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto poprzedza:

 

1. złożenie przez pracownika merytorycznego wniosku do dyrektora w celu wyrażenia zgody na przygotowanie i przeprowadzenie procedury oraz celem określenia, czy dane zamówienie w określonej grupie zamówień nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych, zgodnie z przyjętym na dany rok planem zamówień publicznych;

 

2. złożenie przez dyrektora wniosku do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

4. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto prowadzane są w następujących formach:

 

1. w formie telefonicznej poprzez rozpoznanie rynku przy zastosowaniu wzoru formularza „Zapytanie cenowe” stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Zapytanie telefoniczne powinno być skierowanego do takiej ilości wykonawców, która gwarantuje zachowanie zasad uczciwej konkurencji (nie mniejszej niż 2), lub

 

2. w formie pisemnego rozeznania cenowego, poprzez przekazanie zaproszenia do złożenia ofert, które powinno być skierowane do takiej liczby wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która nie narusza zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wybór najkorzystniejszej oferty (nie mniejszej niż 3). Wzór zaproszenia oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

3. poprzez zamieszczenie zaproszenia do złożenia ofert na stronie internetowej zamawiającego. Wówczas wzór zaproszenia oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

5. W przypadku braku możliwości przesłania zapytania ofertowego do wymaganej liczby wykonawców, dopuszcza się możliwość przesłania zapytania ofertowego do mniejszej liczby wykonawców z jednoczesnym zamieszczeniem zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego.

 

6. Kryteriami oceny ofert są cena lub koszt albo cena i koszt i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

 

7. O wyborze sposobu realizacji zamówienia, o którym mowa w ust. 4 decyduje dyrektor.

 

8. Nadzór nad realizacją umowy o udzielenie zamówienia sprawuje dyrektor.

 

§ 4

 

1. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto rozpoczyna zaakceptowany przez dyrektora wniosek sporządzony przez upoważnionego pracownika wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.

 

2. Dyrektor składa wniosek do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

3. Zamówienia, których wartość szacunkowa netto przekracza równowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto prowadzane są w formie pisemnego postępowania przy zastosowaniu zaproszenia do złożenia ofert, które zamieszcza się na stronie BIP placówki wraz z terminem dostarczenia.

 

1. w przypadku braku odpowiedzi na zamieszczone w BIP zapytanie ofertowe formularza zapytania ofertowego przekazuje się pocztą tradycyjną, elektroniczną lub osobiście według rozeznania rynku;

 

2. w przypadku gdy, zamawiający nie otrzyma żadnej oferty, dopuszcza się wykonawcę bez ponownego przeprowadzenia wcześniej zastosowanych procedur w zakresie przedmiotowego zapytania ofertowego;

 

3. wzór zaproszenia do złożenia oferty oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia;

 

4. z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół, z zastosowaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

4. Niezwłocznie po udzieleniu zamówienia zamawiający zamieszcza na stronie podmiotowej BIP, lub stronie internetowej informacji o udzieleniu lub nieudzieleniu zamówienia.

 

5. Zamówienie udziela się oferentowi, który złożył najkorzystniejszą ofertę i zawiera umowę w formie pisemnej.

 

6. Udzielenie zamówienia potwierdza dyrektor.

 

7. W nagłych i pilnych przypadkach (awaria) można dokonać zakupu za wyłącznym złożeniem wniosku przez dyrektora do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

8. Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych wykonawców nie ma zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji zamówienia konkretnemu wykonawców. Przesłanki wyboru wykonawcy należy dołączyć do protokołu.

 

§ 5

 

1. Zamawiający unieważni postępowania o których mowa w § 3, w następujących przypadkach:

 

a) odrzucenia wszystkich złożonych w postępowaniu ofert;

 

b) niezłożenia żadnej oferty;

 

c) gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;

 

d) gdy postępowanie obarczone jest nieusuwalną wadą, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w sprawie zamówienia publicznego;

 

2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

 

a) jej treść nie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia,

 

b) wykonawca nie załączył do oferty wymaganych dokumentów wymienionych w zapytaniu ofertowym,

 

c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

 

d) wykonawca zastosował stawkę podatku VAT niezgodną z obowiązującymi przepisami.

 

3. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w określonym terminie przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

4. Zamawiającemu przysługuje prawo skorygowania w ofercie oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

 

5. Zamówienia, o których mowa w § 2 i § 3, winny być prowadzone w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

6. Dokumentację z przeprowadzonych postępowań sporządza się w 2 egz. Egzemplarz nr 1 przechowuje upoważniony pracownik, egzemplarz nr 2 przechowuje Główny Księgowy Jednostki.

 

§6

 

1. Ze względu na szczególnie uzasadnioną sytuację (np. gdy wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia, gdy zamówienie może być zrealizowane wyłącznie przez twórcę wstępnej koncepcji dzieła oraz wykonanie powyższych prac przez innego wykonawcę nie pozwoli na osiągnięcie zamierzonego rezultatu, gdy dokumentację projektową cechować będzie duży stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co spowoduje, że opracowana wcześniej koncepcja jest unikatowa i jej uszczegółowienie nie będzie możliwe przez innego wykonawcę), w której wymagane jest udzielenie zamówienia o wartości szacunkowej przekraczającej równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto, dyrektor przeprowadza negocjacje z jednym wykonawcą w formie bezpośredniej rozmowy – w obecności dwóch świadków.

 

2. Z przeprowadzonych negocjacji pracownik merytoryczny sporządza protokół na załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.

 

3. Decyzję o uruchomieniu powyższej procedury oraz o zawarciu umowy z wykonawcą na usługi, dostawy lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia podejmuje wyłącznie dyrektor.

 

4. Protokół z negocjacji stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia ma zastosowanie do realizacji zamówień dodatkowych, których wartość szacunkowa nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto.

 

§ 7

 

Do zamówień dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej należy stosować zasadę konkurencyjności według wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach danego funduszu.

 

§ 8

 

Nadzór nad realizacją umowy zawartej w trybie niniejszego Regulaminu sprawuje dyrektor.

 

§ 9

 

Traci moc zarządzenie nr 4/2018 Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele z dnia 2 stycznia 2018 roku w sprawie ustalenia ramowych procedur udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro.

 

§ 10

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 01.01.2021r.

 

Dyrektor Miejskiego Zespołu Placówek
Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
mgr Elżbieta Kobus

 

Zarządzenie Nr 1/2021
Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
z dnia 4 stycznia 2021 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 złotych netto.

 

Na podstawie art. 31, art. 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 944 ze zm.), w związku z art. 2 ust 1 pkt 1 ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.2019 ze zm. ) oraz art. 44 ust. 1 pkt 2 i 3, oraz ust. 2, 3, 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), zarządza się, co następuje:

 

§ 1

 

1. Regulamin stosuje się do udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 pkt 1 ust 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. r. Prawo zamówień publicznych zwanych dalej „zamówieniami”.

 

2. Przy udzielaniu zamówień należy przestrzegać zasad:

 

1. zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, proporcjonalności i przejrzystości,

 

2. racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środków publicznych w sposób celowy, oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań, a także zasady optymalnego doboru metod i środków w celu uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów.

 

3. Czynności związane z udzieleniem zamówienia wykonują pracownicy jednostki zapewniający bezstronność i obiektywizm.

 

4. Zamówienia współfinansowane ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych udzielane są na podstawie Regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów określających sposób udzielania takich zamówień.

 

5. Za przestrzeganie przepisów Regulaminu odpowiedzialni są:

 

1. Kierownik jednostki

 

2. inni pracownicy jednostki w zakresie, w jakim powierzono im czynności przy udzielaniu zamówienia.

 

§ 2

 

1. Dla zamówień poniżej kwoty 10.000,00 złotych netto pracownik merytorycznie odpowiedzialny za wykonanie zadania przeprowadza telefoniczne rozeznanie cenowe z taką liczbą Wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która nie naruszy zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wybór najkorzystniejszej oferty - co najmniej do 2, bez konieczności sporządzania notatki służbowej, z zastosowaniem formularza „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku”.

 

2. Formularz „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku” stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

 

3. Na formularzu „Wstępnej oceny celowości i gospodarności wydatku” Dyrektor wyraża zgodę na przygotowanie i przeprowadzenie procedury, Główny Księgowy Jednostki potwierdza posiadanie środków finansowych i stwierdza, że dane zamówienie w określonej grupie zamówień nie przekracza równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto.

 

4. Zamówienia, których wartość nie przekracza równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto dokonywane są na zasadach ogólnych z zachowaniem celowości i oszczędności wydatków publicznych zgodnie z postanowieniami art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.

 

§ 3

 

1. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto, prowadzone są odpowiednio przez dyrektora lub przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego.

 

2. Wszczęcie postępowania o zamówienie, o wartości powyżej równowartości kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto poprzedza:

 

1. złożenie przez pracownika merytorycznego wniosku do dyrektora w celu wyrażenia zgody na przygotowanie i przeprowadzenie procedury oraz celem określenia, czy dane zamówienie w określonej grupie zamówień nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych, zgodnie z przyjętym na dany rok planem zamówień publicznych;

 

2. złożenie przez dyrektora wniosku do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

4. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 50.000,00 złotych netto prowadzane są w następujących formach:

 

1. w formie telefonicznej poprzez rozpoznanie rynku przy zastosowaniu wzoru formularza „Zapytanie cenowe” stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Zapytanie telefoniczne powinno być skierowanego do takiej ilości wykonawców, która gwarantuje zachowanie zasad uczciwej konkurencji (nie mniejszej niż 2), lub

 

2. w formie pisemnego rozeznania cenowego, poprzez przekazanie zaproszenia do złożenia ofert, które powinno być skierowane do takiej liczby wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która nie narusza zasad uczciwej konkurencji oraz zapewni wybór najkorzystniejszej oferty (nie mniejszej niż 3). Wzór zaproszenia oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

3. poprzez zamieszczenie zaproszenia do złożenia ofert na stronie internetowej zamawiającego. Wówczas wzór zaproszenia oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia. Z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

5. W przypadku braku możliwości przesłania zapytania ofertowego do wymaganej liczby wykonawców, dopuszcza się możliwość przesłania zapytania ofertowego do mniejszej liczby wykonawców z jednoczesnym zamieszczeniem zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego.

 

6. Kryteriami oceny ofert są cena lub koszt albo cena i koszt i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

 

7. O wyborze sposobu realizacji zamówienia, o którym mowa w ust. 4 decyduje dyrektor.

 

8. Nadzór nad realizacją umowy o udzielenie zamówienia sprawuje dyrektor.

 

§ 4

 

1. Zamówienia, których wartość szacunkowa przekracza równowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto rozpoczyna zaakceptowany przez dyrektora wniosek sporządzony przez upoważnionego pracownika wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.

 

2. Dyrektor składa wniosek do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

3. Zamówienia, których wartość szacunkowa netto przekracza równowartość kwoty 50.000,00 złotych netto, a nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto prowadzane są w formie pisemnego postępowania przy zastosowaniu zaproszenia do złożenia ofert, które zamieszcza się na stronie BIP placówki wraz z terminem dostarczenia.

 

1. w przypadku braku odpowiedzi na zamieszczone w BIP zapytanie ofertowe formularza zapytania ofertowego przekazuje się pocztą tradycyjną, elektroniczną lub osobiście według rozeznania rynku;

 

2. w przypadku gdy, zamawiający nie otrzyma żadnej oferty, dopuszcza się wykonawcę bez ponownego przeprowadzenia wcześniej zastosowanych procedur w zakresie przedmiotowego zapytania ofertowego;

 

3. wzór zaproszenia do złożenia oferty oraz wzór formularza oferty stanowią załączniki nr 4 i 5 do niniejszego zarządzenia;

 

4. z czynności wyboru wykonawcy sporządza się protokół, z zastosowaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszego zarządzenia.

 

4. Niezwłocznie po udzieleniu zamówienia zamawiający zamieszcza na stronie podmiotowej BIP, lub stronie internetowej informacji o udzieleniu lub nieudzieleniu zamówienia.

 

5. Zamówienie udziela się oferentowi, który złożył najkorzystniejszą ofertę i zawiera umowę w formie pisemnej.

 

6. Udzielenie zamówienia potwierdza dyrektor.

 

7. W nagłych i pilnych przypadkach (awaria) można dokonać zakupu za wyłącznym złożeniem wniosku przez dyrektora do Głównego Księgowego Jednostki celem potwierdzenia posiadanych środków finansowych.

 

8. Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych wykonawców nie ma zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji zamówienia konkretnemu wykonawców. Przesłanki wyboru wykonawcy należy dołączyć do protokołu.

 

§ 5

 

1. Zamawiający unieważni postępowania o których mowa w § 3, w następujących przypadkach:

 

a) odrzucenia wszystkich złożonych w postępowaniu ofert;

 

b) niezłożenia żadnej oferty;

 

c) gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;

 

d) gdy postępowanie obarczone jest nieusuwalną wadą, która uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w sprawie zamówienia publicznego;

 

2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

 

a) jej treść nie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia,

 

b) wykonawca nie załączył do oferty wymaganych dokumentów wymienionych w zapytaniu ofertowym,

 

c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

 

d) wykonawca zastosował stawkę podatku VAT niezgodną z obowiązującymi przepisami.

 

3. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w określonym terminie przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

4. Zamawiającemu przysługuje prawo skorygowania w ofercie oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

 

5. Zamówienia, o których mowa w § 2 i § 3, winny być prowadzone w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

6. Dokumentację z przeprowadzonych postępowań sporządza się w 2 egz. Egzemplarz nr 1 przechowuje upoważniony pracownik, egzemplarz nr 2 przechowuje Główny Księgowy Jednostki.

 

§6

 

1. Ze względu na szczególnie uzasadnioną sytuację (np. gdy wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia, gdy zamówienie może być zrealizowane wyłącznie przez twórcę wstępnej koncepcji dzieła oraz wykonanie powyższych prac przez innego wykonawcę nie pozwoli na osiągnięcie zamierzonego rezultatu, gdy dokumentację projektową cechować będzie duży stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co spowoduje, że opracowana wcześniej koncepcja jest unikatowa i jej uszczegółowienie nie będzie możliwe przez innego wykonawcę), w której wymagane jest udzielenie zamówienia o wartości szacunkowej przekraczającej równowartość kwoty 10.000,00 złotych netto, a nie przekraczającej równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto, dyrektor przeprowadza negocjacje z jednym wykonawcą w formie bezpośredniej rozmowy – w obecności dwóch świadków.

 

2. Z przeprowadzonych negocjacji pracownik merytoryczny sporządza protokół na załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.

 

3. Decyzję o uruchomieniu powyższej procedury oraz o zawarciu umowy z wykonawcą na usługi, dostawy lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia podejmuje wyłącznie dyrektor.

 

4. Protokół z negocjacji stanowiący załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia ma zastosowanie do realizacji zamówień dodatkowych, których wartość szacunkowa nie przekracza równowartości kwoty 130.000,00 złotych netto.

 

§ 7

 

Do zamówień dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej należy stosować zasadę konkurencyjności według wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach danego funduszu.

 

§ 8

 

Nadzór nad realizacją umowy zawartej w trybie niniejszego Regulaminu sprawuje dyrektor.

 

§ 9

 

Traci moc zarządzenie nr 4/2018 Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele z dnia 2 stycznia 2018 roku w sprawie ustalenia ramowych procedur udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro.

 

§ 10

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 01.01.2021r.

 

Dyrektor Miejskiego Zespołu Placówek
Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
mgr Elżbieta Kobus

 

2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit
Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit

Załączono plik 1206077

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4630312
user_idpuste2506837
fobject_idpuste1206077
resource_idpuste1870
modelpusteArticle
foreign_idpuste562564
_attachmentpuste1
_activepuste1
2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit

Załączono plik 1206078

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4630313
user_idpuste2506837
fobject_idpuste1206078
resource_idpuste1870
modelpusteArticle
foreign_idpuste562564
_attachmentpuste1
_activepuste1
2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit

Załączono plik 1206079

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4630314
user_idpuste2506837
fobject_idpuste1206079
resource_idpuste1870
modelpusteArticle
foreign_idpuste562564
_attachmentpuste1
_activepuste1
2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit

Załączono plik 1206080

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4630315
user_idpuste2506837
fobject_idpuste1206080
resource_idpuste1870
modelpusteArticle
foreign_idpuste562564
_attachmentpuste1
_activepuste1
2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit

Załączono plik 1206081

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4630316
user_idpuste2506837
fobject_idpuste1206081
resource_idpuste1870
modelpusteArticle
foreign_idpuste562564
_attachmentpuste1
_activepuste1
2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit

Załączono plik 1206082

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4630317
user_idpuste2506837
fobject_idpuste1206082
resource_idpuste1870
modelpusteArticle
foreign_idpuste562564
_attachmentpuste1
_activepuste1
2022-03-29 23:23:53  Adam Aksamit

Załączono plik 1206083

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste4630318
user_idpuste2506837
fobject_idpuste1206083
resource_idpuste1870
modelpusteArticle
foreign_idpuste562564
_attachmentpuste1
_activepuste1

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..