2022-03-26

Regulamin organizacyjny

Załącznik do zarządzenia nr 11 /2022

Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek

Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele

z dnia 28 marca 2022 r.

 

Regulamin organizacyjny Klubu Dziecięcego w Chorzelach
 

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

§ 1.

  1. Postanowienia Regulaminu Organizacyjnego określają:

  1. Zadania i organizację pracy Klubu Dziecięcego w Chorzelach.

  2. Czas pracy Klubu Dziecięcego w Chorzelach

  3. Warunki przyjmowania dzieci.

  4. Zasady przyprowadzania i odbierania dzieci.

  5. Prawa i obowiązki rodziców korzystających z opieki nad dzieckiem w Klubie Dziecięcym w Chorzelach

  6. Prawa dziecka.

  7. Obowiązki Klubu Dziecięcego w Chorzelach w razie nieszczęśliwego wypadku dziecka.

  8. Dokumentacja prowadzona przez Klub Dziecięcy w Chorzelach.

  9. Postanowienia końcowe.

2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

  1. Regulaminie - oznacza to regulamin organizacyjny Klubu Dziecięcego w Chorzelach;

  2. Zespole – oznacza to Miejski Zespół Placówek Opieki nad dziećmi w Gminie Chorzele;

  3. Klubie - oznacza to Klub Dziecięcy w Chorzelach wchodzący w skład Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele;

  4. Dyrektorze - oznacza to Dyrektora Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele;

  5. Kierowniku- oznacza to Kierownika Klubu Dziecięcego w Chorzelach

  6. Rodzicu - rozumie się przez to także opiekunów prawnych oraz inne osoby, którym sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem.

Rozdział 2
Organizacja pracy Klubu

§ 2.

  1. Klub Dziecięcy wchodzi w skład Zespołu realizując działalność podstawową Zespołu.

  2. Szczegółowe zadania i cele Klubu określa statut.

  3. Kierownik Klubu sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą Klubu Dziecięcego w Chorzelach;

  4. Kierownik Klubu ponosi odpowiedzialność za zarządzanie i organizację pracy Klubu.

  5. Bezpośrednią opiekę nad dziećmi sprawują opiekunowie.

  6. Pozostałe zadania wykonują inni pracownicy obsługi Zespołu tj. pielęgniarka, intendent, dietetyk, kucharka, pomoc kuchenna i sprzątaczka.

  7. Szczegółowe zadania na poszczególnych stanowiskach pracy określa załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Zespołu.

§ 3.

  1. W Klubie tworzy się jeden oddział dziecięcy, w którym przebywają dzieci zróżnicowane wiekowo.

  1. Liczba miejsc w klubie wynosi 16.

§ 4.

  1. Organizację pracy z dziećmi określa ramowy rozkład dnia pobytu dziecka:

06.30 - 08.15 - Schodzenie się dzieci, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci

08.15 - 08.30 – Poranna toaleta (mycie rączek przed śniadaniem).

08.30 - 09.00 - Śniadanie

09.00 - 09.30 – Mycie zębów, nauka korzystania z nocnika

09.30 - 10.00 – Zabawy ruchowe (sala gimnastyczna, plac zabaw)

10.00 - 10.15 - II Śniadanie

10.15 - 10.45 - Zabawy edukacyjne z elementami zabawy

10.45- 11.15 - Mycie rączek, zupa

11.15 -11.30 – przygotowanie do odpoczynku

11.30 -11.45 – czytanie, słuchanie bajek.

11.45 -12.45 - Odpoczynek - zajęcia relaksacyjne

12.45 -13.15 – Sprzątanie po leżakowaniu, przygotowanie do obiadu

13.15 -13.45 -Obiad, drugie danie

13.45 – 14.00 – Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

14.00 – 14.30 - Zabawy na świeżym powietrzu (sala gimnastyczna).

14.30 - 15.00 - Podwieczorek

15.00- 16.30 - Zabawy tematyczne - odbiór dzieci przez rodziców.

  1. Podane godziny zajęć w ramowym rozkładzie dnia są orientacyjne i mogą ulec przesunięciu.

  2. Ramowy rozkład dnia zamieszczony jest w ogólnie dostępnym miejscu na tablicy informacyjnej Klubu.

§ 5.

  1. W okresie adaptacji Rodzice mogą pozostać z dzieckiem na sali.

  2. Czas pobytu dziecka w okresie adaptacji jest stopniowo wydłużany w zależności od potrzeb dziecka.

  3. W codziennych zajęciach mogą uczestniczyć rodzice dzieci uczęszczających do klubu zgodnie z zasadami ustalonymi w Statucie Klubu.

§ 6.

  1. W Klubie mogą być organizowane zajęcia dodatkowe z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci.

  2. Zajęcia dodatkowe są organizowane na wniosek rodziców dzieci uczęszczających.\

  3. Opłaty za zajęcia dodatkowe ponoszą rodzice.

§ 7.

  1. Klub zapewnia przebywającym w nim dzieciom wyżywienie zgodnie z wymaganiami dla danej grupy wiekowej wynikającymi z aktualnych norm żywienia.

  2. Szczegółowe zasady odpłatności za wyżywienie i pobyt dzieci w Klubie zawarte zostały w Regulaminie Organizacyjnym Zespołu.

 

Rozdział 3
Czas pracy Klubu

§ 8.

  1. Klub czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:30 do 16.30 i zapewnia opiekę względem każdego dziecka do 10 godzin dziennie z wyłączeniem przerwy wakacyjnej i dni ustawowo wolnych od pracy.

  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wymiar opieki może być, na wniosek rodziców wydłużony powyżej 10 godzin dziennie za dodatkową opłatą. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1.

  3. Dyrektor Zespołu może zmienić godziny pracy Klubu po przeprowadzeniu analizy czasu pobytu dzieci oraz po rozpatrzeniu opinii rodziców. Zmiana zostaje podania w formie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej.

Rozdział 4
Warunki przyjmowania dzieci.

§ 9.

  1. Organizację przebiegu rekrutacji dzieci na każdy rok szkolny do Klubu określa Regulamin Rekrutacji Miejskiego Zespołu Placówek Opieki nad Dziećmi w Chorzele.

  2. W przypadku przyjęcia dziecka do Klubu rodzice składają do Kierownika kartę informacyjną o dziecku przyjętym na dany rok szkolny (załącznik nr 2) oraz potwierdzają zaświadczeniem lekarskim brak przeciwwskazań do uczęszczania dziecka do klubu.

  3. Przed rozpoczęciem korzystania z usług Klubu rodzice są zobowiązani do zapoznania się z niniejszym regulaminem oraz do podpisania umowy w sprawie korzystania z usług (wzór umowy stanowi załącznik nr 3).

  4. Niepodpisanie umowy przez rodziców dziecka jest równoznaczne z rezygnacją z usług klubu.

 

§ 10.

Skreślenie dziecka z listy osób korzystających z klubu może nastąpić w przypadku:

  1. za wypowiedzeniem- na koniec miesiąca kalendarzowego z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia

  2. ze skutkiem natychmiastowym- w przypadku:

  1. nie zgłoszenia się dziecka w ciągu 7 dni od daty zapisania do klubu, bez usprawiedliwienia przez rodzica;

  2. gdy dziecko wykazuje nadmierną agresję, nadpobudliwość zagrażającą bezpieczeństwu lub zdrowiu swojemu, innych dzieci lub personelu Klubu;

 

  1. zatajeniu przez rodziców istotnych informacji o stanie zdrowia dziecka;

  2. zalegania z odpłatnościami za dwa miesiące;

  3. brak usprawiedliwienia nieobecności przez 30 dni w danym miesiącu kalendarzowym.

Rozdział 5
Zasady przyprowadzania i odbierania dzieci

§ 11.

  1. Dzieci przyprowadzane i odbierane są przez rodziców lub przez pisemnie upoważnione przez nich osoby zapewniające dziecku pełne bezpieczeństwo.

  2. Dziecko powinno być przyprowadzone w godzinach zadeklarowanych przez rodziców. Potrzebę późniejszego przyprowadzenia dziecka w danym dniu należy zgłosić opiekunowi grupy osobiście dzień wcześniej lub najpóźniej telefonicznie w tym samym dniu.

  3. Rodzice lub osoby przez nich upoważnione, przyprowadzając dziecko mają obowiązek rozebrać dziecko i osobiście oddać je pod opiekę opiekunowi.

  4. Opiekun bierze pełną odpowiedzialność za dziecko od momentu jego przekazania przez rodzica.

  5. Opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dziecka pozostawionego przez rodziców na terenie Zespołu: przed wejściem do budynku, w szatni, pozostawienie przed zamkniętymi drzwiami sali zajęć.

  6. Opiekun odbierający dziecko od rodziców ma obowiązek sprawdzić, czy dziecko nie przynosi ze sobą przedmiotów lub zabawek, które mogą stanowić zagrożenie dla innych dzieci.

  7. Jeżeli dziecko posiada okulary, aparaty ortopedyczne, które musi nosić w czasie przebywania w Klubie, Rodzice/Opiekunowie mogą przekazać je opiekunowi wraz z informacją o zasadach ich używania i obsługi, przy czym opiekun nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia tego sprzętu w czasie pobytu dziecka w Klubie.

  8. Dziecko przyprowadzane do Klubu powinno być zdrowe. Nie dopuszcza się przyprowadzania dzieci z objawami chorobowymi.

  9. W trosce o zdrowie innych dzieci, w wyniku podejrzeń o chorobie dziecka, opiekun ma prawo odmowy przyjęcia dziecka lub zażądania zaświadczenia lekarskiego o aktualnym stanie zdrowia dziecka. Takiego samego zaświadczenia może zażądać opiekun po dłuższej nieobecności dziecka spowodowanej chorobą zakaźną.

  10. Rodzice mają obowiązek zgłaszania wszelkich poważnych dolegliwości dziecka i udzielania wyczerpujących informacji na ten temat opiekunowi Alergie pokarmowe należy zgłaszać pisemnie dołączając zaświadczenie lekarskie od lekarza specjalisty (tylko wtedy będą przestrzegane).

  11. W przypadku zachorowania dziecka w czasie pobytu w placówce rodzice zobowiązani są do niezwłocznego odebrania dziecka. W sytuacjach infekcji, chorób zakaźnych, dziecko nie może uczęszczać do czasu całkowitego wyleczenia.

§ 12.

  1. Personel Klubu nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy przynoszone przez dzieci do Klubu.

  2. Do Klubu nie wolno przynosić własnych posiłków i zabawek, a także przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu innych dzieci.

§ 13.

  1. Dziecko jest odbierane przez swoich rodziców, prawnych opiekunów lub inne osoby dorosłe upoważnione przez nich na piśmie. To oni odpowiadają za bezpieczeństwo dziecka w drodze z Klubu od momentu przekazania go przez opiekuna.

  2. Rodzice mogą upoważnić inną osobę do odebrania dziecka
    tylko poprzez pisemne oświadczenie.

  3. Upoważnienie powinno być złożone przed rozpoczęciem roku szkolnego, nie później jednak niż w dniu 1 września i jest ono ważne do końca roku szkolnego.

  4. Upoważnienie może być w każdej chwili zmienione lub odwołane.

  5. Rodzice podpisując upoważnienie, biorą pełną odpowiedzialność za życie i bezpieczeństwo dziecka w czasie jego powrotu do domu z upoważnioną osobą.

  6. Rodzicie mogą także upoważnić określoną osobę dorosłą do jednorazowego odebrania dziecka, jednakże takie upoważnienie powinno nastąpić w formie pisemnej i dostarczone wcześniej przez rodzica do opiekuna.

  7. Żadna telefoniczna prośba rodzica bez pisemnego upoważnienia do wydania dziecka nie będzie uwzględniania.

  8. Na prośbę opiekuna osoba odbierająca dziecko z placówki powinna okazać dokument potwierdzający jej tożsamość.

  9. Życzenie rodziców dotyczące nie odbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone przez orzeczenie sądowe.

  10. Osoba odbierająca dziecko nie może znajdować się pod wpływem alkoholu czy innych substancji odurzających lub w innym stanie, który będzie wskazywał, że nie będzie mogła zapewnić dziecku bezpieczeństwa. W takiej sytuacji personel ma prawo nie wydać dziecka i zatrzymać je w placówce do czasu wyjaśnienia sprawy, niezwłocznie poinformować kierownika Klubu i jak najszybciej skontaktować się z rodzicami dziecka.

  11. Odbiór dziecka następuje w godzinach zadeklarowanych przez rodziców.

§ 14.

  1. Rodzice lub osoby przez nich upoważnione zobowiązani są odebrać dziecko osobiście od opiekuna bezpośrednio z sali zabaw lub z placu zabaw, dokładając wszelkich starań, aby fakt odbioru dziecka był odpowiednio zaakcentowany: osoba odbierająca jest zobowiązana podejść do opiekuna i poinformować ją o odbiorze dziecka.

  2. Wszyscy pracownicy opiekujący się dziećmi na placu zabaw zobowiązani są do natychmiastowego powiadomienia opiekuna o fakcie zauważenia przypadku odbioru dziecka bez wiedzy opiekuna. Obowiązkiem opiekuna jest upewnienie się, że dziecko jest odbierane przez osobę wskazaną w upoważnieniu, dlatego osoba upoważniona w momencie odbioru dziecka powinna posiadać przy sobie dokument tożsamości i na żądanie pracownika okazać go.

§ 15.

 

  1. W sytuacjach losowych, gdy nie ma możliwości odbioru dziecka w godzinach zdeklarowanych, rodzice zobowiązani są do poinformowania telefonicznego o zaistniałej sytuacji oraz do uzgodnienia czasu odbioru dziecka.

  2. W przypadku gdy dziecko nie zostanie odebrane po upływie czasu pracy Klubu – bez wcześniejszego powiadomienia pracowników placówki – opiekun zobowiązany jest powiadomić telefonicznie rodziców lub osoby upoważnione do odbioru dziecka o zaistniałej sytuacji i uzgodnić czas i sposób odbioru dziecka.

  3. W przypadku gdy pod wskazanymi przez rodziców numerami telefonów nie można uzyskać informacji powiadamia Kierownika.

  4. Z przebiegu zaistniałej sytuacji opiekun sporządza protokół zdarzenia, podpisany przez świadków, który zostaje włączony do dokumentacji Zespołu.

  5. W przypadku powtarzania się takich sytuacji dyrektor podejmuje decyzję o zawiadomieniu odpowiednich organów o zaniedbywaniu wychowawczym dziecka.

 

§ 16.

  1. Opiekun wydaje dziecko każdemu z rodziców, jeśli mają oni zachowane prawa rodzicielskie, o ile postanowienie sądu nie stanowi inaczej.

  2. O każdej próbie odebrania dziecka przez rodzica/opiekuna nieuprawnionego do odbioru, opiekun powiadamia niezwłocznie Kierownika i rodzica/opiekuna sprawującego opiekę nad dzieckiem

  3. Każde postanowienie sądu o sposobie sprawowania przez rodziców opieki nad dzieckiem powinno być dostarczone Kierownikowi.

  4. W sytuacji kryzysowej, np. w razie kłótni rodziców czy wyrywania sobie dziecka, opiekun powiadamia niezwłocznie Kierownika.

  5. Opiekun przy wsparciu Kierownika podejmuje próbę załagodzenia sytuacji. Jeśli nie przyniesie to pozytywnego rezultatu, kierownik wzywa policję.

  6. Po zdarzeniu Kierownik przeprowadza rozmowę z rodzicami w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji oraz zobowiązuje ich do przestrzegania zasad odbierania dziecka. O zdarzeniu Kierownik informuje Dyrektora Zespołu.

  7. W przypadku gdy sytuacje konfliktowe powtarzają się, dyrektor powiadamia pisemnie policję i odpowiednie organy.

  8. Z przebiegu zaistniałej sytuacji opiekun sporządza protokół zdarzenia, podpisany przez świadków, który zostaje włączony do dokumentacji Zespołu.

Rozdział 6
Prawa i obowiązki rodziców i dzieci korzystających z opieki w Klubie.

§ 17.

Do podstawowych obowiązków rodziców należy:

  1. przestrzeganie Statutu Zespołu, Klubu oraz Regulaminu Organizacyjnego;

  2. przyprowadzanie i odbieranie dziecka przez rodziców lub upoważnioną pełnoletnią osobę, zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo;

  3. informowanie personelu o nieobecności dziecka;

  4. informowanie opiekuna o stanie zdrowia dziecka i jego zachowaniu w domu;

  5. informowanie personelu o zamiarze wcześniejszego powrotu dziecka niż podano w zgłoszeniu;

  6. niezwłoczne odebranie dziecka w razie wystąpienia niepokojących objawów chorobowych, np. gorączka, wymioty, biegunka;

  7. terminowe uiszczanie opłat za pobyt dziecka, wyżywienie. Dodatkową opłatę za pobyt w wymiarze wydłużonym, tj. ponad 10 godz. dokonują rodzice u intendenta. Szczegółowe zasady regulowania odpłatności zawarte są w Regulaminie Organizacyjnym Zespołu.

  8. zapewnienie dziecku na czas pobytu w Klubie niezbędnej odzieży i obuwia na zmianę, pampersów, śliniaków, chusteczek mokrych i suchych a także dostarczenie zaproponowanej tzw. wyprawki;

  9. dbałość, aby dziecko nie nosiło biżuterii bądź innych niebezpiecznych przedmiotów mogących stwarzać zagrożenie dla jego bezpieczeństwa.

 

§ 18.

Do podstawowych praw rodziców należy:

 

  1. uzyskiwanie na bieżąco pełnej i rzetelnej informacji na temat swojego dziecka;

  2. uzyskiwanie porad i wskazówek od opiekunów w razie wystąpienia trudności wychowawczych oraz doborze metod w udzielaniu dziecku pomocy;

  3. włączanie się w organizację imprez okolicznościowych dla dzieci;

  4. kierowanie do personelu uwag mających na celu troskę o dobro dziecka.

 

Rozdział 6
Prawa dziecka

§ 19.

Dziecko korzystające z opieki ma prawo do:

  1. korzystania z opieki pielęgnacyjnej, wychowawczej i edukacyjnej;

  2. równego traktowania;

  3. opieki i ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej i psychicznej;

  4. zabawy i wyboru towarzyszy zabaw;

  5. odkrywania, pobudzania i wzmacniania własnego potencjału twórczego;

  6. odwiedzin rodziców w czasie pobytu w Klubie.

 

Rozdział 7
Dokumentacja

§20.

Klub prowadzi dokumentację:

  1. dziennik zajęć edukacyjnych – gdzie odnotowuje się frekwencję dzieci oraz działania wychowawcze i edukacyjne;

  2. karty obserwacji dziecka – gdzie odnotowuje się spostrzeżenia dotyczące rozwoju psychofizycznego dziecka.

Rozdział 8
Obowiązki w razie nieszczęśliwego wypadku dziecka

§ 21.

1. W razie nieszczęśliwego wypadku podczas pobytu dziecka opiekun ma obowiązek niezwłocznie:

  1. udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej;

  2. powiadomić pogotowie ratunkowe;

  3. powiadomić rodziców dziecka;

  4. jeżeli jest podejrzenie popełnienia przestępstwa, powiadomić najbliższą jednostkę Policji.

2.Na żądanie rodziców Dyrektor ma obowiązek udostępnić do wglądu dokumentację wewnętrzną w zakresie wpisów dotyczących dziecka.

Rozdział 9
Postanowienia końcowe

§ 22.

Zespół realizując zaspokajanie potrzeb dziecka, kieruje się w szczególności:

  1. dobrem dziecka;

  2. koniecznością wspierania rozwoju dziecka;

  3. potrzebą wyrównania deficytów rozwojowych.

§ 23.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

§ 24.

Zasady organizacyjne związane z wykonywaniem pracy przez pracowników Zespołu reguluje Regulamin Pracy.

§ 25.

Regulamin podlega podaniu do wiadomości pracowników.

§ 26.

Zmiany Regulaminu Organizacyjnego dokonywane są w trybie właściwym do jego nadania.

§ 27.

Regulamin organizacyjny wchodzi w życie od dnia 1 kwietnia 2022 roku.

 

Dyrektor Miejskiego Zespołu
Placówek Opieki nad Dziećmi w Gminie Chorzele
mgr Elżbieta Kobus

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..